Vi är stolta över att presentera vår nya logotyp för Kumla Promotion.
Den tidigare loggan introducerades när föreningen gick från att vara en köpmannaföreningen till att bli Kumla Promotion 1998 – och mycket har hänt sedan dess vilket vi på Kumla Promotion vill visa genom en modernisering.
Bakom loggans design står Kumlaentreprenören Roberth Gyllberg, QuiteRight, som med stöd och underlag från styrelsen lyckas ta fram en unik och modern logotyp. Den nya loggan går i linje med föreningens syfte och kopplar bort eventuella konnotationer som tidigare kunde göra att Kumla Promotion förväxlades med Kumla kommuns gamla stadslogotyp eller politisk verksamhet. I samband med den nya loggan har Kumla Promotion även lanserat sin nya webbsida som också är en del av att modernisera föreningen.
– Vi i styrelsen strävar mot ett Kumla Promotion 2.0, där vi vill tänka om och våga ta ut svängarna. Kumla kommun har verkligen utvecklas de senaste åren och självklart vill även vi hänga med på den resan, säger Johanna Pettersson, ordförande i Kumla Promotion.